Gebreide Stekensjaal

Sinds een maand of zes ben ik ook aan het breien. Het 01f35cb2c188ee36570ca1daf3888fd3fcdf20233abegon allemaal met de afleveringen van Koffie & Wol, een heerlijk kneuterig praatprogramma van de bekende winkel Wolplein.nl. Hier liet Petra een prachtige gebreide stekensjaal zien, gemaakt van Drops Eskimo. Ik kon meteen niet wachten om hier aan te gaan beginnen! Maar…. dan moest ik eerst leren breien! Met restjes wol, breipennen van mijn moeder en met hulp van Youtube ben ik allerlei steken gaan oefenen. Dit werd uiteraard een onooglijke lap, maar ik kreeg de slag te pakken!
Vervolgens ging ik naar de plaatselijke wolwinkel en daar heb ik wol gehaald voor naald 12. Op breipen 20 (!) heb ik toen mijn eerste sjaal gebreid. Gewoon recht, maar door het dikke garen en de nog dikkere pennen geeft het toch een leuk en luchtig effect!

012fd8c65827369e32274a3af83cf6311c7592909c

Hierna voelde ik mij zelfverzekerd genoeg om aan die prachtige stekensjaal van Koffie & Wol te beginnen! Het was een super leerzame reis, met een prachtig eindresultaat. Drops Eskimo is ook een heerlijk garen om mee te breien, een mooie draad, zacht en een beetje pluizig. Ik ben echt megatrots op mijn eindproduct, hij lijkt sprekend op de foto’s en dat vind ik toch wel tof! Er is alleen één klein dingetje… ik kan hem niet dragen! De sjaal is veel te lang voor mijn geringe lengte! Binnenkort maar eens kijken of ik hem kan inkorten, want nu ligt hij alleen maar op de kast voor de show… toch wel zonde!

3 gedachtes over “Gebreide Stekensjaal

  1. Alles gehaakt zegt:

    Haha..idd je haalt de woorden uit mijn mond een kneuterig programma maar wel leuk om naar te kijken! De sjaal vindt ik ook erg leuk ik heb het helemaal gevolgd. Het resultaat mag je trots op zijn.:-)

    Like

Geef een reactie

