Grijze sjaal met randje

Zo’n twee jaar terug kocht ik bij een wolwinkel 4 bollen Drops Baby Merino. Hier zou ik een prachtige muts van gaan haken in de vorm van een ridderhelm. Om manlief lekker warm te houden in de winter, wanneer hij op zijn stalen strijdros naar zijn werk moest fietsen. 01b80561eb68d50ea24d6615d1e8d13e55ef150ce0

Volgens het patroon moest ik met dubbele draad haken, dus ik had draad gekocht die de helft van de dikte was van het aangegeven patroon…
Helaas bleek dat ik toch dik garen had moeten kopen! Oeps, met twee draden haken was toch nog erg onbekend voor mij! Dus weer terug naar de wolwinkel en nu bollen Létt Lopi meegenomen. Deze wol is ontzettend warm en dat is ook precies de reden waarom ik hem heb gekozen. Het nekgedeelte van de muts bedekt ook de oren. Het vizier zit enkel met de knoopjes bevestigd aan de muts. Hierdoor kan hij ook naar beneden, wat de mond, neus en kin ook lekker warm houdt. Het patroon is niet van mijzelf, maar van Brianna Grimm. Het Engelstalige patroon is gratis te downloaden via Ravelry. Aan de hand van de vertalingen op de website http://www.allesoverhaken.nl heb ik deze supertoffe muts gehaakt.

Maar ja, toen zat ik nog opgescheept met de Baby Merino. Een tijdje terug wist ik eindelijk wat ik met deze wol wilde doen. Opnieuw een mooie sjaal haken! Sjaals en omslagdoeken zijn -en blijven- mijn favoriete haak- en breiprojecten. Dankzij inspiratie uit de boeken ‘de Haakbijbel‘ (een echte musthave op haakgebied!) en ‘75 sierranden om te haken‘ (ook zo’n musthave) kwam ik op het idee. Met een hoop uithalen, opnieuw haken, tellen, etc. ontstond deze zachte, warme en luchtige sjaal met randje.

Het patroon van de grijze sjaal vind je hier op mijn blog!

01f57dd0f4f73e3f0203ecf6530de44024b43c1271

Geef een reactie

