Wat te doen met restjes..

We (alle haaksterren en breisterren) hebben dat allemaal, van die kleine kluwen garen over na een voltooid project. Maar wat kun je hier nu nog mee doen? Sommigen maken er een restjes deken, restjes sjaal, restjes slinger, enz. van.

Maar wist je dat je hiermee ook het goede doel kunt helpen? Ik brei van mijn restjes garen minimutsjes, voor de ‘Goedgemutste Breicampagne’ van Innocent Smoothies. Voor elke gemutste smoothie wordt er door Innocent 20 cent aan het Nationaal Ouderenfonds gedoneerd. Afgelopen winter waren er ruim 130.000 (!) mutsjes opgestuurd naar Innocent. Dit telt op tot een aardig bedrag! En daarnaast is het ook heel leuk om elke keer weer een andere minimutsje te breien. Je kan ze ook haken overigens, op de website van de campagne vind je allerlei leuke patroontjes.

Zie hier mijn verzameling mutsjes en mijn restjes-trommeltje. Ik kan voorlopig nog wel wat produceren dus!

IMG_4008

Geef een reactie

