Margriet speldenkussentje

IMG_4022

Ik kwam op het idee om een speldenkussentje te maken nadat ik mijzelf meerdere malen pijnlijk had geprikt terwijl ik speldjes uit mijn speldenbakje probeerde te pakken.

Ik dacht, dit moet makkelijker (pijnlozer) kunnen! Dus ging ik direct aan de slag. Ik had nog wat restjes haakkatoen liggen van Drops Paris. Na een kort moment van nadenken wat ik voor leuks met deze kleuren kon maken, werd het idee geboren van een bloem.

Ik ben begonnen met een geel hartje en daarna overgestapt op ecru voor de bloemblaadjes. Ik vond het hartje achteraf toch te klein, maar zin in uithalen had ik niet! Dus heb ik er meeldraadjes op geborduurd, wat ook wel een leuk effect geeft!

Het uitgeschreven patroon vind je hier op mijn site, maar je kunt het patroon van het Margriet speldenkussentje ook downloaden.

Veel haakplezier met dit vrolijke en zomerse bloemetje!

Jorien

 

 

Geef een reactie

