Mijn WIP’s

Iedere handwerker herkent dit waarschijnlijk wel; met meerdere projecten tegelijkertijd bezig zijn. En als iets dan lang duurt voordat het af is, stiekem alvast met het volgende beginnen ‘voor de afwisseling’.

Ook ik heb hier een beetje last van. Sommige handwerkers zijn zelfs met wel zes projecten tegelijkertijd bezig. Dat kan ik niet hoor, dan raak ik het overzicht kwijt en dan komt er niets meer af. Ik vergeet dan al gauw met welke naald ik bezig IMG_4101.JPGben, of wat voor soort garen het eigenlijk is (ik ben vrij opruimerig, dus ik gooi vaak iets te snel de losse wikkels van garens weg). Daarom had ik mij een tijdje geleden voorgenomen om met niet meer dan twee projecten tegelijkertijd bezig te zijn. En dat lukt! Op dit moment ben ik bezig met het haken van een shopper. Het patroon en het garen zaten in de suprisebox van Wolplein.nl. Ik ben al aardig op weg en dat is wel fijn! Ik denk dat ik hem ga gebruiken als een tweede WIP-tas (Work in Progress, oftewel Werk In Uitvoering).

01532e45ddebda03473f4f2080186a8f0a12dac7ebNu gebruik ik deze omgehaakte jutetas als WIP-tas. Het patroon hiervan heet de ‘shop-sas-tas‘. (Ik heb gezocht naar de website van de ontwerpsters van dit patroon, maar ik kon deze niet vinden). Ik heb hem gehaakt met Scheepjes Stoned Wash XL en hiervoor een jute Deentas gebruikt. Soms wordt deze tas toch een beetje overvol, met twee WIP’s erin, mijn restantenvoorde-goedgemutstebreicampagnetrommel, mijn fournituren-trommeltje en mijn haaknaaldenetui. Mijn breinaalden bewaar ik dan weer ergens anders (het kan ook te gek natuurlijk). Dus een tweede WIP-tas is wel wenselijk!

Daarnaast ben ik nog bezig met het haken van een rechte sjaal in de ananassteek, maar het duurt nog wel even voordat ik daarmee klaar ben. Het patroon is vrij complex, waardoor ik het niet uit mijn hoofd kan doen. Op dit moment gaat mijn voorkeur meer uit naar ‘gedachteloos’ haken, lekker simpel werk dus. Zoals de shopper die ik aan het haken ben. Deze sjaal haak ik aan de hand van een Russisch schema wat ik op Pinterest tegenkwam. Ik haak hem met Drops Baby Alpaca Silk op naald 5.

En dan heb ik ook nog twee projecten liggen waarvan ik niet kan wachten om ermee te beginnen! Beide projecten worden nieuwe uitdagingen voor me. Hieronder zie je alvast de materialen, maar wat het gaat worden? Dat laat ik je wel weten wanneer ik er ‘echt’ aan begonnen ben. In mijn gedachten ben ik er al een tijdje mee bezig;)

4 gedachtes over “Mijn WIP’s

  1. Knitting Gwen zegt:

    Oh zo herkenbaar: meerdere WIPs hebben liggen… Af en toe concentreer ik me specifiek op eentje, zodat ik die kan afronden, en daarna meteen verder gaan met de volgende WIP, zonder eerst een nieuwe te beginnen. Anders heb ik de neiging om inderdaad makkelijk richting de zes te gaan… Pure zelfbescherming dus, anders ben ik het overzicht kwijt. 🙂

    Like

    • Jorien zegt:

      Haha ja, ik denk dat dit een probleem is van heeeeel veel handwerksterren! Vereist wel een heleboel zelfdiscipline hoor… Daar gaat het bij mij nu even mis! Momenteel heb ik eventjes vier WIP’s. Oeps!

      Like

      • Knitting Gwen zegt:

        Vorig weekend had ik er ook vier liggen, nu nog twee waarvan eentje een langetermijnproject is: een deken. Dus daar ben ik nog wel even zoet mee, ook al zou ik me alleen maar richten op dat project. Overigens had ik er begin juni nog zes projecten bedenk ik me net: bij eentje was het letterlijk alleen nog de drukknopjes aanzetten…. Dus dat heb ik redelijk hersteld 🙂

        Weet je wat het ook is? Dan ben ik voor mezelf bezig met dat deken en alvast iets als cadeau voor iemand te maken. Alleen dan fietst er opeens heugelijk nieuws tussendoor als bijvoorbeeld een zwangerschap. Dan wil ik toch iets maken. En o ja was die ook niet bijna jarig? Laat ik daarvoor ook iets op de pennen zetten. En ja dan gaat het hard met de projecten 😉

        Liked by 1 persoon

  2. memaree zegt:

    Ja, herkenbaar. Ik heb er nu een stuk of vijf liggen. Al zolang dat ik me idd niet meer kan herinneren met welke mt naald ik bezig was. Ik laat het dan ook regelmatig zitten en haal het dan weer uit of gooi het weg. Anders ga ik nl niet verder omdat eerst die anderen nog afmoeten…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

