Armbandjes en tunisch haken

Afgelopen week heb ik eindelijk weer tijd en zin gehad om het handwerken weer flink op te pakken! Ik ben druk bezig geweest met het afmaken van een sjaal (hierover later meer), het breien van een sjaal, armbandjes haken, tunisch haken en ik ben ook nog een nieuw patroontje aan het ontwerpen.

Tunisch haken is iets wat al een tijdje op mijn verlanglijstje staat om te gaan leren. En afgelopen vrijdag kwam die wens uit! Wolplein.nl is gestart met een online cursus tunisch haken. In deze 5-delige tutorial-filmpjes leer je iedere week een nieuwe steek en nieuwe technieken op het gebied van tunisch haken. Hierbij maak je vierkante lapjes, die je uiteindelijk kunt samenvoegen tot een mooie vlaggetjesslinger.
Deze cursus komt voor mij precies op tijd, want ik wil graag beginnen aan een tunisch gehaakt kussen. Het patroon en het garen heb ik al een tijdje in huis, alleen de techniek nog niet;) Maar daar komt nu verandering in!

Daarnaast heb ik nog deze twee snoezige armbandjes gehaakt. Hoe ik dat gedaan heb, kun je hier lezen!IMG_4199

Geef een reactie

