wip’s en de weversmarkt!

Poeh, weer zo veel te vertellen! Meestal probeer ik mijn blogberichten bij één topic te houden, maar dat gaat nu niet lukken!

De weversmarkt

Als eerste wil ik je vertellen over een te gek evenement wat morgen (woensdag 13 juli) plaatsvindt! Morgen is er de jaarlijkse weversmarkt in Hoorn (NH). Tussen 10.00 en 17.00 uur vind je de markt op het Kleine en Grote Noord. Op deze markt zijn er ca. 190(!!!) kraampjes te vinden met van alles op het gebied van textielwerken. Ik vat het maar even samen onder ‘textielwerken’, want het is echt een uiteenlopende markt. Je vindt er kraampjes met -uiteraard- wol, stofjes, gereedschappen, projecttassen, creamaterialen, alles voor spinnen, weven, breien, haken en naaien. Oh en natuurlijk ook kant-en-klare breisels, hobbyboeken, spulletjes voor kantklossen, borduren, naaien en zelfs voor kaarten maken! Welke kramen er precies allemaal staan, kun je vinden op de facebookpagina van de weversmarkt. Er wordt nu al geadviseerd om met de trein te komen, want er wordt een grote drukte verwacht! Ik ga er morgen in ieder geval heen en ik neem mijn ‘Trees’ mee! Ga jij ook? Laat het me weten! Misschien kunnen we dan afspreken, lijkt mij erg leuk! Je kunt mij via de mail, dit blog of instagram (is het snelste) onder @wollepluisje_ bereiken.

PS: Neem wel een paraplu mee, de weersverwachtingen zijn helaas niet zo goed…

Wip’s

‘Wip’s’ staat voor ‘work in progress’, oftewel lopende projecten. Op dit moment heb ik er drie lopen. Als eerste ben ik al een tijdje bezig om een baktus te breien van mijn restjes blauw garen. Ik ben er nog niet over uit of ik hem wel mooi vind worden, dus een foto plaats ik hier pas als hij helemaal klaar is.

Daarnaast doe ik mee aan de online IMG_4224.JPGminicursus tunisch haken van Wolplein.nl. Vijf weken lang posten zij een filmpje met uitleg over een tunische haaksteek. Na vijf weken heb je tien lapjes, die je uiteindelijk kunt samenvoegen tot een vlaggetjeslijn. Ik heb nu vier lapjes af en het verschil is al duidelijk te zien! Het lapje linksboven was mijn tweede lapje (de eerste staat niet op de foto) en die is aanzienlijk losser gehaakt dan de andere drie! Tsja, oefening baart kunst zeggen ze dan! Ik moet ze nog wel blocken, want ze krullen nu nog erg om. Na de cursus wil ik beginnen aan een tunisch gehaakt kussen. Het garen heb ik al een tijdje in huis, maar de handigheid nog niet. Dat komt dus nog;)

IMG_4226Het derde project waar ik mee bezig ben is Trees. Trees is een patroon van Puk Vossen en gratis te downloaden via Ravelry. Trees is echt fantastisch om te breien. Je kan haar namelijk overal mee naar toe nemen, vandaar dat ze morgen ook mee gaat in de trein naar de Weversmarkt. Je breit haar in het rond, in een tricotsteek. Uiteraard kun je afwisselen door er toeren gaatjes in te breien of ribbels. Ik doe allebei, zoals je kunt zien op de foto. Trees wordt door mij gebreid met Drops Alpaca Silk Brushed in de kleur koraal. Ik vind haar nu al te leuk!

Wie weet tot morgen, en ik beloof dat ik mijn aankopen van morgen en een verslagje deze week nog zal posten!

Jorien

5 gedachtes over “wip’s en de weversmarkt!

Geef een reactie

