De GZS deel 1

Eindelijk is het begonnen! De zomervakantie! Indien je mijn pagina over mij hebt gelezen, dan weet je natuurlijk al dat ik in het onderwijs werk. En geloof me, die laatste schoolweken leven wij docenten net zo hard naar de vakantie toe als onze leerlingen! Vooral omdat die laatste weken altijd een piekbelasting hebben.

En als ik het zo druk heb met mijn werk, dan schiet opruimen er nogal bij in. Nu dus eindelijk tijd voor de Grote ZomervakantieSchoonmaak! Ik ben druk bezig met ordenen, sorteren, uitzoeken, weggooien en bij elkaar zoeken. Helaas is dit een nogal traag proces bij mij, aangezien ik van alles tegenkom wat ik alweer vergeten was. En daar wil ik dan wat mee doen. Direct.

IMG_4284

Ik vond nog vier gehaakte onderzettertjes die nog ongeblokt waren. Daar moest natuurlijk verandering in komen! Maar… ik heb niets handigs om ze mooi mee te blokken. Gelukkig kwam ik nog een aantal schilderdoekjes tegen (schilderen is een al lang vergeten en verwaarloosde hobby van me). En zo’n doekje is natuurlijk superhandig om je spelden in te prikken! Met een potlood, pen en liniaal heb ik een afmetingenraster gemaakt, en hiernaast zie je het resultaat (met gehaakte onderzetters). Op dit kleine doekje kan ik vierkantjes blokken van 19×19 cm. Ik vind hem wel erg saai ogen, dus wellicht dat ik een mooiere versie nog ga maken en dan de lijntjes ga borduren of zoiets dergelijks. En ik vond die gehaakte vierkantjes ook wel tof ogen op een schildersdoekje, dus ik ben nog aan het bedenken hoe ik een mooie wandversiering kan maken van een doekje en haaksels.

De vierkantjes zijn gehaakt met rood denim garen van de Kruidvat op haaknaald 2,5mm. Het vierkantje zelf bestaat uit een dichte granny met stokjes en lossen op de hoeken. Het exacte patroon zal ik binnenkort plaatsen.

Daarnaast vond ik nog een vijftal gehaakteIMG_4285 bloemetjesbroches. Tsja, wat kan ik hier nu nog mee? Ik wilde ze ooit op mijn vilten tas spelden, maar de tas is te dik voor de fijne pinnetjes van de broches. Na verder opruimen vond ik nog de linnen bookbag die ik had gekocht tijdens de Weversmarkt in Hoorn (ik kwam tassen tekort voor al mijn aankopen). De linnentas zelf vond ik wel leuk, maar dat logo van de Stumpel irriteerde me. En toen kwam ik op het ingenieuze idee om de bloemetjesbroches over het logo te spelden. Ik vind het zo leuk staan, dat ik erover nadenk om meer bloemetjesbroches te gaan maken en de hele tas vol te gaan spelden! De bloemetjes komen uit het boek ‘Mollie Makes, Haken’. ISBN 978 90 4391 561 8.

Uiteraard is de GZS nog lang niet klaar, want behalve het ‘normale opruimwerk’ ben ik al een aantal weken bezig met het trachten uit te dunnen van mijn wolvoorraad. Wat ik met al mijn restanten doe (en hoe ik hieraan kom) lees je binnenkort in deel 2 van de GZS!

Jorien

PS: er komt een deel 2 aangezien dit blogbericht anders wel heeeeeel lang zou worden!

Geef een reactie

