Nieuwe patronen!

Eindelijk heb ik ze compleet uitgeschreven, dus kan ik ze met jullie delen!

Ik heb twee nieuwe haakpatronen voor jullie:)
Als eerste heb ik onderzetters gehaakt. Het zijnIMG_4334.JPG simpele vierkante onderzetters, gemaakt van een kleine granny square. Ik vind het haken van granny’s ontzettend leuk, alleen vind ik ze als sjaal, deken, tas, etc. meestal niet zo mooi. Maar als losse granny’s vind ik ze weer heel tof! En ik had nog geen zelfgemaakte onderzetters, dus het werd wel tijd dat die er kwamen. En natuurlijk ga ik dan zelf iets moois bedenken. Het moesten wel vrij dichte granny’s worden, anders beschermen ze je tafel nog steeds niet tegen kringen in het hout. En dat is gelukt! Het patroon van deze onderzetters vind je hier.

De onderzetters uit het voorbeeld heb ik gehaakt met het denimgaren van de Kruidvat. Ik had onlangs 6 bolletjes daar gekocht, want ze waren spotgoedkoop. En het bleek maar weer dat het gezegde ‘goedkoop is duurkoop’ nog steeds relevant is. Het is ontzettend stug en hard garen, waardoor het absoluut niet prettig haakt! De vijf bolletjes die ik nog niet had aangebroken heb ik ook direct weer teruggebracht.

Het tweede patroon is een gestipte etui geworden. Ik had al lange tijd het idee om iets met nopjes (stippen) te gaan maken. Ook bedacht ik me dat het toch wel schandalig is dat ik geen zelfgemaakte etui heb voor mijn haaknaalden! Deze twee ideeën heb ik gecombineerd in deze -als ik het zelf mag zeggen- leuke etui! Het patroon van dit etui vind je hier.

4 gedachtes over “Nieuwe patronen!

Geef een reactie

