Haken voor het goede doel

Ik ben weer terug van vakantie! We hebben onwijs genoten van de prachtige omgeving in de laars van Henegouwen (België). De rust en natuur van die omgeving mis ik nu al! Wat is het dan toch ongelooflijk druk en lawaaiig in Nederland vergeleken met deze uitloper van de Ardennen! IMG_4427.JPG

De rustige omgeving was ideaal om heerlijk bij te komen, maar helaas had deze rust ook een groot nadeel: ik kon geen knappe handwerkzaken vinden! Het was al een uitdaging om ‘normale’ winkels tegen te komen, dus ik heb helaas geen aankopen kunnen doen. Daarentegen had ik wel genoeg tijd om te breien en haken!

Ik heb deze acht granny squares gehaakt, met patronen uit de Grannysqauresbijbel. Mijn doel is om een patroon 4x te haken, het liefst dan ook vier dezelfde vierkantjes. Helaas kwam ik net een klein beetje donkergroen te kort, dan maar een extra witte toer;) IMG_4489.JPGDeze grannys haak ik voor het goede doel, de lappendekenclub. Hun enige vereiste is dat de vierkantjes 18×18 cm zijn en dat je garen gebruikt voor ca. naald 4.5, en verder staat het je vrij welke kleuren je  gebruikt. Zo kom ik door mijn wolletjesvoorraad heen en steun ik het goede doel! Het is nog ontzettend leuk om te doen ook. Inmiddels zit ik op 12 grannys in totaal, maar dat zullen er nog veel meer worden, want ik heb nog garen genoeg!

 

3 gedachtes over “Haken voor het goede doel

Geef een reactie

