DIY stekenmarkeerders

Ik was net een dag terug van vakantie, maar ben ’s avonds direct aan de slag gegaan door lekker te freubelen aan mijn bureautje. Naast haken en breien vind ik het ook ontzettend leuk om zelf stekenmarkeerders en progresskeepers te maken. De bovenste foto laat mijn nieuwe progresskeepers zien. Het zijn trouwens ook ontzettend leuke sleutelhangers, of leuk om aan de rits van een tas/etui te hangen. Linksonder zie je strikjes die ik heb bevestigd aan brochespeldjes, ontzettend schattig om als button op tassen, sjaals of mutsen te bevestigen. En rechtsonder zie je stekenmarkeerders die door de ruime lus prettig om je breinaald te schuiven zijn en niet in de weg zitten bij het breien.

825552B3-D0F8-44A5-A78E-7001179CA2FB.jpg

Misschien vind je het wel leuk om zelf ook zoiets te maken, maar je weet niet hoe? Dan zal ik je even op weg helpen;)
Bij de goedkopere winkels zoals Zeeman, Action, Boekenvoordeel en Xenos kun je voor een habbekrats bedeltjes halen, zoals de hartjes, handmadehangertjes en belletjes. De strikjes kun je ook vinden in de hobbyhoeken van deze winkels (bij de Zeeman vaak aan de wand in de buurt van de kassa). Bij een van deze winkels heb ik ook een setje gekocht voor zelf sieraden maken, waarin de karabijnhaakjes, lusjes en buigringetjes zaten. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een kleine knijptang. De brochespeldjes heb ik dan wel weer gekocht bij een ‘echte’ handwerkzaak.

Binnenkort zal ik met een prijsvraag komen, waarbij je een setje stekenmarkeerders en bedeltjes kunt winnen! Houd mijn blog en/of instagram (@wollepluisje_) in de gaten voor info over deelname;)

Jorien

Een gedachte over “DIY stekenmarkeerders

Geef een reactie

