Saskia’s survivalboek

Voor mijn vakantie had ik het boek ‘Alles is haken’ van Saskia Laan gekocht. Het bleek tijdens mijn vakantie al een onmisbaar boek te zijn!

Altijd als ik op vakantie ga of een paar dagen weg, heb ik het gevoel dat ik iets ben vergeten. Maar ik kan er nooit op komen wat ik nou ben vergeten! Misschien wel heel herkenbaar voor anderen:)

In dit geval was ik er al vrij snel achterimg_4381 wat ik was vergeten: sloffen! Het huisje was ’s avonds en ’s ochtends vrij koud, aangezien het half in een heuvel stond. En ik heb vrij snel last van koude voetjes, dus sloffen zijn voor mij onmisbaar! Gelukkig bood ‘Alles is haken’ uitkomst! Er staat een patroon in van slofjes, die vrij snel zijn gemaakt. Ik geloof dat ik met 2 à 3 uurtjes klaar was en dit is inclusief uithalen en opnieuw beginnen. Ook heb ik het patroon iets aangepast, want ik wilde dat de slofjes bovenop mijn voeten goed zouden sluiten (het zijn eigenlijk een soort ballerina’s). En dat was gelukt! Ik heb erg veel plezier gehad met het maken van de slofjes, het patroon is goed en duidelijk uitgeschreven. Helaas waren ze tijdens de vakantie erg vies geworden en al wat versleten (ik heb ze gehaakt met een slechte kwaliteit acryl). Alleen kan ik ze nog niet weggooien…

img_0135Het tweede patroon wat ik uit dit boek heb gehaakt is de colsjaal. Het was een worsteling in het begin, want hij bobbelde en werd erg ongelijk. Toen toch maar de tip uit het boek opgevolgd, en de heengaande toer met een haaknaald groter gehaakt dan de teruggaande toer. Ook de nopjes heb ik aangepast, waardoor hij nu wel mooi gelijkmatig is en niet meer bobbelt en trekt.
Het is een supermakkelijk en leuk patroon!Ook was het een ontdekking voor me, want ik had nog weinig met reliëfstokjes gewerkt en kabels haken was al helemaal nieuw voor me! Ik heb hem gehaakt op naald 7 en 8mm, met Julia van de Zeeman.

Eindelijk is nu mijn (te) grote voorraad Julia helemaal op! Ik heb de colsjaal al een paar keer kunnen dragen, maar hopelijk kan ik hem van de winter nog vaker om!

Liefs, Jorien

6 gedachtes over “Saskia’s survivalboek

Geef een reactie

