Koos inspiratieloos

Soms heb je gewoon zo’n periode, dat je niet weet wat je moet doen. Ik had dat de afgelopen weken. Ik kon niet genieten van mijn haakwerkjes, had nergens zin en wist al helemaal niet waarover ik kon schrijven op mijn blog. De oorzaak hiervan ligt denk  ik in de huizenzoektocht. We zijn op zoek naar een koopwoning, en dat is allemaal toch wel heel spannend! Hierdoor had ik niet meer de rust om iets op te pakken.We hebben nu even een ‘pauze’ ingelast in onze zoektocht, zodat we straks weer met frisse zin en moed verder kunnen met onze zoektocht.

IMG_0173.JPGEn nu heb ik weer de inspiratie, de zin en de rust om mijn haak- en breiwerkjes verder op te pakken. Ik ben begonnen om met wat bollen ‘Rachel’ van de Zeeman een bankkleedje te haken. Een lekker warm en winters dekentje om onder weg te kruipen met een kopje thee, koekje, haakwerkje en Netflix. Het patroon wat ik hiervoor heb gekozen is een zigzag, waarbij je dichte toeren bestaande uit stokjes afwisselt met open toeren bestaande uit stokjes en lossen. Helaas kwam ik er al snel achter dat vijf bollen niet voldoende is, dus ik moet komende week weer naar de winkel gaan om meer bollen te halen. Het is een ongelooflijk zacht garen, met een soort gebreide draad. Doordat het een dikke draad is schiet het werkje ook lekker op. Alleen heb ik me ook bedacht dat ik het nog mooier zou vinden wanneer er een glittertje aan wordt toegevoegd! Dus behalve extra bollen ga ik bij de wolwinkel op zoek naar een dun zilveren glitterdraadje die ik kan meehaken. Dus dat wordt dan uithalen en opnieuw beginnen! Maar dat is het meer dan waard denk ik…

Daarnaast ben ik begonnen met de vlaggetjes uit ‘Alles is haken’ van Saskia Laan. Het wordt een vrolijke lijn in pastel- en snoepkleurtjes! Kan nu al niet wachten op het eindresultaat:) Ik haak het met Rico Essentials Crochet op haaknaald 3 mm.img_0172

3 gedachtes over “Koos inspiratieloos

  1. Manuela van Bergen zegt:

    Ik merk dat inderdaad ook, als ik het druk heb of niet lekker in mijn vel zit kan ik me niet concentreren op mijn haak of breiwerkje. Erg vervelend is dat aangezien haken en breien wel ontspant. Ik vind je deken nu al mooi! Ik ben persoonlijk erg fan van de garen van de Zeeman, haak er zelf ook veel mee. En dat etuitje is ook super trouwens!

    Like

Geef een reactie

