Ik hartje glitter!

Ik ben zo blij dat ik opnieuw ben begonnen met mijn deken! Ik heb gelukkig nog wat wol bij kunnen halen, want ik kwam aanvankelijk tekort. En daarna ook meteen maar een glitterdraadje gehaald om samen met de wol te haken tot een deken. En hij komt toch echt meer tot leven vind ik:) Je kunt hier mijn vorige blogpost zien, over hoe de deken eerst was.

De wol is de Rachel van Zeeman en het patroon komt van Wolplein.nl. Ik haak het op haaknaald 7 en ben begonnen met 200 +1 lossen. Het dekentje wordt dan ca. 1,25m breed, wat ik een mooi formaat vind voor op de bank:) Aangezien de wol verloopt van grijs naar wit wordt het een zelfstrepend dekentje, wat weer een hoop aan- en afhechten en wegwerken van draadjes scheelt!

Aangezien ik hem nu veel mooier vind worden, zit ik er totaal niet mee dat ik het uithalen moest en opnieuw ging beginnen. Het glitterdraadje is van Bergere de France, genaamd ‘Lurex’ en bestaat uit metallic polyester en polyamide. Het is wel een schuurderig draadje, maar dat merk je alleen met het haken. Het draadje zit op een klosje, waardoor het met haken constant blijft wegrollen. Gelukkig heb ik daar een oplossing voor gevonden! Simpelweg een mandje met gaatjes gebruiken, en daar een stokje (of in mijn geval een penseel) doorheen steken met het klosje eromheen. En nu lekker verder haken aan het dekentje terwijl ik geniet van toffe vlogs en podcasts, zoals Puk Vossen:)IMG_0199.JPG

2 gedachtes over “Ik hartje glitter!

Geef een reactie

