Tunisian Adventure – 2

Eerder schreef ik al over de nieuwe CAL van Wieke van Keulen, waarbij je een jaar lang wekelijks een tunisch haakpatroon krijgt, zodat je op het einde van 2017 een prachtige sprei hebt gehaakt voor op een tweepersoonsbed. Inmiddels zitten we alweer in de tweede week van 2017 en ben ik dus begonnen aan deze CAL.

Voordat ik kon beginnen moest ik eerst nog de benodigde materialen aanschaffen. Hiervoor heb ik een tunische haaknaaldenset (officieel een knookingset, lees hier wat knooking is) aangeschaft, met daarin acht haaknaalden vanaf 3mm t/m 8mm. Deze set is van Addi Click en ook nog veel voordeliger in de aanschaf dan allemaal losse naalden. Het handige is ook dat je een kabel aan de naald kunt schroeven, zodat je altijd genoeg lengte hebt voor al je steken.IMG_0369.JPG

Daarnaast had ik natuurlijk garen nodig voor de deken. Via wieke.com kon je complete pakketten bestellen, maar dat is voor mij een te grote uitgave in één keer. Daarnaast zat er ook geen kleurencombinatie tussen mij bevalt. Mijn keuze is gevallen op Stylecraft Special DK, een betaalbaar acrylgaren wat in vele kleuren verkrijgbaar is. De deken wordt in wit/grijs/zwart/blauw tinten en ik heb alvast drie van de tien kleuren gekocht. Wit voor kleur A, zwart voor kleur B en blauwgrijs voor kleur C.

Week 1 van de CAL is inmiddels klaar en week 2 is onderweg. De CAL begon met de tunische basissteek, altijd een heerlijke en mooie steek. Deze week staat de tunische rechte steek op het programma. Ook een leuke steek, die sprekend op de gebreide tricot lijkt, alleen dan veel steviger en compacter. Ik haak nog even door met week 2, daarna alweer uitkijken naar week 3!

img_0381

5 gedachtes over “Tunisian Adventure – 2

Geef een reactie

