I’m loving it!

Na het breien van de stekensjaal van Wolplein, had ik nog veel restjes Drops Eskimo over in verschillende kleuren. Op de Weversmarkt in Hoorn had ik toen nog 8 bolletjes in een lichtgrijze tint erbij gekocht. Met het idee, dat ik dan een neutrale basis heb voor als ik die restjes nog een wil opmaken. En eindelijk ben ik ermee aan de slag gegaan!

img_0400Via Ravelry had ik al snel het (gratis) patroon van de Loving Hat gevonden. Ik kon niet wachten om eraan te beginnen, alleen had ik niet het juiste formaat rondbreinaalden! Na een speurtocht op internet naar enigszins betaalbare, maar wel goede naalden, kwam ik uit bij een setje van Drops- de Pro Classic. Eindelijk kon ik beginnen! Met 56 steken, lichtgrijs als basis kleur en twee tinten roze (natuurlijk roze) ging ik van start! En met een paar uurtjes had ik al een heerlijk warme muts! Het bevestigen en bijknippen van de pompon vond ik nog de lastigste klus! Tips over het vastmaken van een pompon zijn dus zeer welkom;)

Maar goed, als je een hele mooie muts hebt, heb je natuurlijk ook bijpassende wanten nodig. Toch? Dus opnieuw zoeken op Ravelry, en daar kwam ik uiteindelijk uit bij een gratis patroon van Garnstudio, de Winter Cozy Mittens. Dit basispatroon van een paar wanten is makkelijk aanpasbaar, wat ik dan ook volledig heb gedaan!

In plaats van een rolrandje heb ik 8 naalden IMG_0417.JPGboordsteek gebreid. Ik heb het polsgedeelte van de wanten ook langer gemaakt, want ik vind het fijn als een want goed onder of over je jas kan, zodat de wind niet in je mouwen waait tijdens het fietsen. Daarnaast heb ik het patroontje van de Loving Hat ook verwerkt in de wanten. Aangezien je 24 steken opzet en het patroontje wordt gebreid over 4 steken kon dat makkelijk. Door de kleurwisselingen zijn de wanten zelfs nog dikker en warmer geworden! En ze passen perfect! De eerste want duurde wat langer, door de aanpassingen die ik maakte en het meerdere malen uithalen. De tweede want vloog binnen 2 uurtjes van mijn naalden af (en ik ben een langzame breister). Ik blijf nu in ieder geval lekker warm buiten deze winter! En het fijne van Drops Eskimo is, dat het snel gaat vilten. Dat houdt in dat de wanten en muts alleen maar warmer worden met het dragen:)

img_0420

 

 

7 gedachtes over “I’m loving it!

Geef een reactie

