Tunisian Adventure – 3

De vorige keer dat ik vertelde over de Tunisian Adventure, was ik nog bezig met week 2. Inmiddels ben ik alweer bezig met week 5!

Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe een ontzettend leerzaam avontuur vindt. Ik leer nieuwe tunische steken, maar ik krijg de techniek ook steeds beter door.
Week 1 van deze tunische cal bestond uit de tunische basissteek, week 2 was de tunische rechte steek en week 3 de dichte steek (erg bekend geworden dankzij de ByClaire tunische tonsurton sjaal ). De tunische dichte steek is een zeer mooie steek van structuur. Als hij losser gehaakt wordt dan krijg je een prachtig soepel vallende stof. Als je zoals bij de sjaal van ByClaire kleurwisselingen op iedere teruggaande toer gebruikt, krijg je een heel mooi effect.
Week 4, de tunische weefsteek, leverde bij mij veel meer frustraties op. Deze steek is lastiger om in te steken met je naald wat het tempo enorm vertraagd. Daarnaast ook -natuurlijk- weer foutjes gemaakt, dus ik denk dat ik dit stuk wel twee à drie keer heb gehaakt. En hier begon ik dus achter te lopen…
Nu ben ik dus bezig met week 5 en moet ik nog beginnen aan week 6. Ik hoop voor komende maandag mijn achterstand te hebben ingelopen, zodat ik weer helemaal bij ben wanneer de zevende steek bekend wordt.

img_0485-edited

Van onder naar boven: basissteek, rechte steek, dichte steek, weefsteek en (niet zichtbaar door de krul) de basissteek achterlangs.

Een gedachte over “Tunisian Adventure – 3

Geef een reactie

