FO en HO

Jaja, ik ben helemaal in de podcast-taal! Ik kijk er de laatste tijd best wel veel, gewoon omdat het mij heerlijk ontspant en ik vind het wel gezellig! Zo kijk ik nog steeds graag naar de podcasts van Colourful Creativity, the Yarnhoarder en sinds kort ook de Grocery Girls. Daar hebben ze het altijd over hun FO’s (Finished Objects) en WIP’s (Works in Progress). Tegenwoordig heb je zelfs ook de HO’s (Half-finished objects), maar dat is alleen geldig voor sokken geloof ik.

img_0467Maar goed, geheel in podcaststijl zal ik jullie nu dus allereerst op de hoogte brengen van mijn Finished Object. Na heeeeeel lange tijd is dan nu toch echt eindelijk mijn tunisch gehaakte kussen klaar! Hiep hiep hoera! Ik ben ergens in augustus hieraan begonnen. Door het werken met 9 bolletjes tegelijk en het vele aan- en afhechten schoot het maar niet op. Af en toe deed ik een paar toeren, waarna ik het gerust weer weken kon laten liggen. Nu heb ik dan toch eindelijk doorgezet en hem afgemaakt! Ik heb het gehaakt met een tunische haaknaald 5mm, van Addi Click. Het garen is Drops Nepal in de kleuren wit, koraal, denimblauw en grijs/groen. Van elke kleur heb ik twee bollen nodig gehad. Per kleur heb ik ongeveer 20 gram over gehouden (behalve wit vanwege de rand). Het patroon is van Deligny Creations.

img_0479Dan volgt nu mijn HO. Ja, ik heb 1 sok af! En de tweede is al onderweg:) Het is een ‘plain vanilla’ sok, met jojohiel en bandteen. Heel gemakkelijk ging het niet, aangezien ik de hiel twee keer heb uitgehaald en de teen ook een keer. Ik wilde eerst een hiel met hielflap en spie doen, maar doordat je dan steken meerdert bij het oppakken van de steken, ging het zelfstrepende garen zich heel lelijk gedragen. Vervolgens wilde ik een jojohiel erin zetten, maar had ik ergens een foutje gemaakt. Bij de teen was ik niet aan het opletten de eerste keer, want de naad liep verticaal in plaats van horizontaal… Maar het is wel goed gekomen gelukkig! Het garen heet Marathon van Bellalana, kleur 402. Voor de hiel gebruik ik een restje Opal sokkenwol in effen blauw. De naald is 2,5mm 100cm van HiyaHiya Sharp. De naaldenhouder is van Undercover Otter en zat in mijn adventskalender.

In de volgende blogpost meer over al mijn WIP’s! (Ben aan een beetje boel nieuwe projecten begonnen…. oeps!)

6 gedachtes over “FO en HO

    • Jorien zegt:

      Oh wat leuk! Ik ben benieuwd hoe de jouwe wordt☺️Ik heb een rand vasten eromheen gehaakt met dezelfde kleur als mijn opzetlossen en die door beide lappen ingestoken. Is wel een spierballenwerkje hoor! En het binnenkussen zit er nu ook permanent in (hoes kan niet meer open). Voor een paar euro kun je een binnenkussen bij de action halen:)

      Like

Geef een reactie

