WIP’s!

Ik ben aan meerdere nieuwe projecten begonnen, dus tijd om je weer helemaal op de hoogte te brengen van mijn WIP’s (Works in Progress).

  1. De tunisch gehaakte tonsurton sjaal van ByClaire. img_0475Deze sjaal is een enorme trend nu in de (tunische) haakwereld. Tunisch haken is weer helemaal in en er komen steeds meer leuke patronen bij. Het patroon vraagt oorspronkelijk om ByClaire garens en haaknaald 7 of 8. Ik haak hem echter met wolletjes die ik nog had liggen (wil mijn voorraad wat uitdunnen). Ik gebruik Rico Creative Reflection Print en een streng 100% merino, handgeverfd van Wollepop. Beiden heb ik vorig jaar op de weversmarkt in Hoorn gekocht. Ik haak de sjaal op naald 6 van Addi Click met een 60cm kabel. Al zou je hem ook makkelijk op een tunische naald zonder kabel kunnen haken hoor, maar die heb ik niet liggen in de juiste maat. Volgens het patroon meerder je tot 44 steken, daarna ga je weer minderen. Omdat ik dunner garen en een dunnere naald gebruik, heb ik veel meer steken nodig. Inmiddels heb ik gemeerderd tot 51 steken en vanaf nu haak ik hem recht. Ik vind sjaals met een grote punt niet prettig om te dragen, dus vandaar dat ik de sjaal grotendeels recht haak. Dan wordt hij ook niet zo breed en kan ik hem lekker vaak om mijn nek wikkelen.
  2. De Miriam Catshoeksjaal. img_0487-editedNog zo’n trendy patroon! Deze sjaal zag ik veel langskomen op Instagram, dus ik werd erg benieuwd naar het patroon. Het is gratis te downloaden via de blog van Draad en Praat. Tot nu toe vind ik het heerlijk haken, het patroon is niet ingewikkeld, op de opzetlossen na hoef ik er ook niet bij te blijven tellen. Heerlijk hersenloos haken dus! Ik gebruik hiervoor Drops Alpaca Silk Brushed in de kleur koraal. Ik haak hem dubbeldraads op naald 6 zodat hij nog dikker en zachter wordt. Ook dit garen komt uit mijn voorraad, dus ruimt lekker op! Ik ben er nog niet over uit welk garen en welke kleuren ik voor de rand wil gebruiken, maar dat komt vanzelf wel.
  3. Hartjes haken. Een project van Anneke Kuijken, om wat meer liefde te verspreiden over de wereld.
    “Voor mij is het verwarmen, raken, ontroeren van een hart het mooiste wat bestaat, voor mij DE essentie van het leven. Daar maakt mijn hart een vreugdesprong van. Dit wil ik delen, met zoveel mogelijk andere mensen. Liefde delen is liefde vermenigvuldigen. Het is toch heerlijk om “zomaar” een liefdevol presentje te krijgen, en ieder mens verdient dat hartverwarmende gevoel.”

    img_0489-editedOp dit moment is het haar doel om 100.000 hartjes te verzamelen, zodat ze in de zomer kan rondtrekken met een ligbad. Voor iedereen die even wil baden in liefde. Een mooi initiatief vind ik, waar ik graag aan bijdraag! Op haar website vind je het patroon voor de hartjes. Ze zijn snel en makkelijk gemaakt, het enige wat je nodig hebt is een haaknaald en wat kleine restjes. Ergens in april hoop ik een mooie berg hartjes te hebben gehaakt en ze naar haar op te sturen.

 

Natuurlijk is mijn deken voor de Tunisian Adventure ook een WIP, maar hier blog ik apart over;) In mijn volgende blogbericht kun je lezen over mijn geplande projecten, waar ik mee wil starten als ik weer wat anders heb afgerond:)

Een gedachte over “WIP’s!

Geef een reactie

