Geplande projecten

We kennen het allemaal wel: Zoveel ideeën om te gaan maken, maar nog genoeg lopende projecten hebben liggen. Ik heb in ieder geval  -voor als ik weer mijn lopende projecten heb teruggebracht tot een overzichtelijk geheel- nog wat maaksels in de planning staan!

  1. Als eerste wil ik (natuurlijk) sokken gaan breien. IMG_0481.JPGDitmaal op een rondbreinaald van 23cm. Dan kun je de sok breien zonder de magic loop, ik ben erg benieuwd hoe ik dat vind werken! Het garen wat ik wil gaan gebruiken is deze prachtige Opal. Misschien dat ik de boord, hiel en tenen in crème doe van Drops Fabel, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
  2. Daarnaast wil ik cactussen gaan haken. Als je je mijn lijstjesimg_0451 van vorig jaar kunt herinneren, dan stonden deze al lange tijd erop. Maar nu heb ik het garen in huis, dus kan ik binnenkort gaan beginnen! Het katoen is van Yarn and Colors, een vrij nieuw merk van haakwolletjes, met een enorm kleurenpalet. Het katoen oogt mooi, dus ik hoop dat het ook fijn werkt! Het patroon van de cactussen komt van wolplein.nl.
  3. Het derde geplande project is een simpele colsjaal. img_0493Het patroon hiervoor komt van Ravelry en is een Nederlands ontwerp. De ontwerpster wilde op een makkelijke manier leren om continentaal te breien, en ontwierp hiervoor dit patroon. Aangezien dat ook nog mijn ‘te-leren-lijstje’ staat, komt dit mooi uit! Hoewel ik wel continentaal recht kan breien, lukt averecht mij nog niet. Ook heb ik nog veel moeite met de draadspanning waardoor mijn steken onregelmatig worden. Gelukkig is het garen wat ik wil gebruiken ideaal hiervoor. De donkere tweed zorgt ervoor dat het dan niet zo opvalt! Deze bol is nog over van een andere sjaal, die ik lange tijd geleden heb gehaakt (en nooit draag). Meteen een ‘stashbuster’ dus!

 

3 gedachtes over “Geplande projecten

Geef een reactie

