FO’s februari/maart

Tijd voor weer een update! Ik heb inmiddels al weer een paar projecten af kunnen ronden:)

Tussendoor heb ik nog een Loving Hat gebreidimg_0559 voor mijn zus. Ik had de hoop voor haar ook een setje bijpassende wanten erbij te maken, maar helaas kwam ik slechts halverwege de tweede want! En aangezien ik bij mijn setje de losse eindjes niet goed genoeg had weggestopt, was ik bang dat ze weer los zouden komen. Dus had ik het bij de eerste want direct heel goed ingestopt. Zo goed, dat ik het niet meer los kreeg! Ik dacht het probleem van het tekort aan grijze wol op te lossen, door de eerste want weer uit te halen en de boord in een andere kleur te breien. Helaas, dat ging niet lukken. Maar mijn zus is wel heel blij met haar muts hoor;)

img_0525Mijn vierde paar sokken ooit zijn nu ook klaar! En al meerdere malen gedragen. Ik merkte met het dragen wel dat mijn stekenverhouding nu anders is, schijnbaar ben ik losser gaan breien. Het volgende paar, wat al op mijn naalden staat, brei ik nu met 56 steken in plaats van 60. Eens kijken of dat beter past! Ik had nog aardig wat wol over van dit vierde paar sokken, dus nu ben ik ook bezig met een paar sokken voor mijn neefje. Hij is dol op met de hand gebreide sokken, dus ik denk dat ze zeer goed ontvangen zullen worden.

En ik heb eindelijk weer een nieuwe sjaal klaar,IMG_0579.JPG en deze vloog echt van mijn haaknaald af. De Miriam Catshoeksjaal, of -de officiele naam- mohair sjaal, is echt heerlijk zacht! Ik heb hem gehaakt met Drops Alpaca Silk Brushed, in de kleur koraal. De rand heb ik gehaakt met restjes Lett Lopi in middelgrijs en zwart. De wol van Lett Lopi prikt verschrikkelijk, en voelt niet fijn aan je handen tijdens het werken ermee. Maar na een badje in Eucalan wordt dit garen van IJslandse schapen ongelooflijk zacht en soepel. Deze sjaal is op dit moment mijn favoriet om te dragen, ook omdat hij zo leuk staat bij mijn nieuwe zwarte winterjas:) Ik heb nu al plannen om een tweede sjaal te haken met dit patroon, een roze voor de verandering.

Fijn (creatief) weekend!!

XX Jorien

2 gedachtes over “FO’s februari/maart

Geef een reactie

