Mijn ‘stash’

Iedere haakster of breister heeft er last van. Een aardige voorraad wolletjes. Ook ik heb er last van, daar ben ik heel eerlijk in. De voorraad is langzamerhand uitgegroeid tot een verzameling, kan ik wel bijna zeggen.

Heel eerlijk gezegd probeerde ik vorig jaar nog om mijn voorraad flink te laten slinken. Met nadruk op ‘probeerde’. Want ja, wanneer je weer een hoop oude voorraad hebt gebruikt voor projecten, dan mag je weer nieuwe wolletjes aanschaffen toch??

Vorig jaar heb ik mijn restjes blauw verwerkt in mijn blauwe baktus, ben ik fanatiek granny squares gaan haken met restjes acryl (acryl is nog niet op, maar heb inmiddels wel al 52 vierkantjes gehaakt), heb ik van wol die over was van kussenhoezen nog een sjaal en handige opberger gemaakt enz enz.

Maar toch, de voorraad blijft telkens weer aangroeien. En dat komt vooral doordat ik dan een leuk patroon zie, geen wolletjes ervoor heb, wolletjes koop, weer wolletjes overhoud en ga zo maar door. Ook kan ik mooie aanbiedingen absoluut niet weerstaan!!IMG_0954

Sinds de verhuizing heb ik mijn voorraad wel heel mooi opgeborgen, mijn wolletjes waren ook ongeveer de eerste dozen die ik uitpakte. En nu is het allemaal opgeborgen in een mooie ladekast, met nog een mand erop voor mijn “kwijlwol” (superzachte mooie, handgeverfde garens waar ik spontaan van ga kwijlen). Mijn voorraad is nu heel overzichtelijk ingedeeld op soorten garens. Zo heb ik een lade met ministrengetjes, een lade katoentjes, een lade voor acryl, wollade, gemixt garen lade, glitterlade, sokkenwol-lade, en ga zo maar door. Ik ben er erg blij mee en ook wel erg trots op mijn ‘stash’!

En…. ik heb nog lege lades over!! Dus eigenlijk valt het dan best wel mee met hoeveel wolletjes ik heb:)

Hoe (ver)bergen jullie je wolletjes? En heb je ook zo’n last van ‘verzamelwoede’? Ik ben benieuwd! Wie weet kunnen we dan AYA (YarnAholics Anonymous) meetings opzetten:)

X Jorien

4 gedachtes over “Mijn ‘stash’

  1. Lize zegt:

    Heel erg herkenbaar voor mij!
    Het ideale opbergsysteem, om het zo te zeggen, heb ik nog niet gevonden maar nu zitten ze in de kast in mijn slaapkamer in kartonnen dozen waar ik dan op schrijf wat er allemaal in zit.

    Liked by 1 persoon

  2. emzzren zegt:

    Super, zeer herkenbaar! Nu vind ik mijn voorraad nog meevallen.. ik probeer niet téveel te kopen en eerder wat meer te maken.. maar toch er zit al wel wat in. De meeste spullen zitten in opbergdozen in mijn boekenkast (naast mijn andere verslaving, boeken!). Ik heb ook wel nog een bak onder mijn bureau met onafgewerkte creaties 🙂

    Like

Geef een reactie

